kl.*Ursulla



*Ursulla
|klacz KWPN| 170cm|
|urodzo
na 21 stycznia 2005r w Bernaux Stud|
|od 
Taulanica P po  *Ulysses|
|właściciel Victory Stud|
|
ujeżdżenie CC,CS|hodowla|
|
treningi  | osiągnięcia | potomstwo| dokumenty|


"Chociaż koni ujeżdżeniowych mamy całe stadko umyśliłam sobie, że potrzebuję jeszcze jednej perełki, takiej wisienki na torcie, świeżej krwi. W ten sposób wpadłam na świetny pomysł. W chłodni znalazłam nasienie naszego Ulyssesa, który został w Niemczech i obecnie jest własnością naszych znajomych, a na matkę wybrałam niedawno sprzedaną do Alchalla Valley klacz Taulanicę P. Taulanica urodziła śliczne, kare źrebię. Klaczka rosła szybko, była bardzo radosna, a patrzenie na nią sprawiało mi ogromną przyjemność. W wieku 6 miesięcy przywieźliśmy ją do Bernaux, zajeździliśmy kiedy miała 3 lata, a po jakimś czasie zaczęliśmy wdrażać ją w treningi pod kątem dresażu. Ursulla wykazywała bardzo dużą chęć do pracy, każdy nowy element i figurę łapała bardzo szybko, dlatego wcześnie zaczęła starty w zawodach. Zaczynaliśmy od L, po N i do C. Kara w dalszym ciągu ostro trenuje z nadzieją na jeszcze więcej.
Na ojca wybrałam ogiera, który pod kątem swojej budowy i charakteru był wspaniałym przedstawicielem rasy KWPN. Ulysses stał w Bernaux bardzo długi czas, zajmując czołowe lokaty w zawodach dresażowych, dorobił się kilku potomków, ale podczas przeprowadzki postanowiliśmy, że zostawimy go znajomym w dzierżawę. Jest to syn jednego z naszych najlepszych koni, jakim był *Upwell Z. Ogier idealny eksterierowo, z niebagatelnym ruchem i charakterem. Koń, który nie zostawił po sobie dużej ilości potomstwa, ale te kilka wierzchowców, które spłodził to istne gwiazdki. Upwell często uczestniczył w zawodach, i tak samo często zajmował miejsca na podium. Niestety padł w 2012 roku na kolkę. Matką Ursulli jest Taulanica P, która przyjechała z nami z Niemiec, a wcześniej trafiła do nas na moje życzenie ze Starlight Meadows. Jest to córka samego *Totilasa oraz *Pabioli, a więc koni o bardzo bogatej historii, z długoletnim stażem na czworobokach. W krwi Ursulli płynie krew naprawdę wyjątkowych koni, które przekazały jej niezwykły talent i predyspozycje."-Bernaux Stud
Od zawsze ta klacz przyciągała mój wzrok i gdy zobaczyłam ją na jakiś zawodach oczarowała mnie. Gdzieś w głębi miałam skrytą ochotę dosiąść ją albo chociaż móc być bliżej niej i ją pogłaskać.
Z początku nie wiedziałam że jest wystawiona na sprzedaż. Do Bernaux zajrzałam po zupełnie inną klaczkę, ale gdy tylko się dowiedziałam że Ursulla również jest na sprzedaż moja radość nie miała końca.
Od razu złożyłam formularz również na tą śliczną karą klacz i czekałam na odpowiedź.
Kiedy się okazało że klaczka wraz z Naią idą do Nas byłam wniebowzięta!
Ursulla ma miłe podejście do większości osób i jest przyjaźnie nastawiona do innych koni jak i naszych psów.
Oczarowała każdą osobę z naszej kadry i na pewno zostanie już u Nas na zawsze.
Pod siodłem: Koń jak marzenie! Dzięki genom jakie przekazali jej rodzice oraz dziadkowie ma idealny ruch godny konia ujeżdżeniowego. Jest zrównoważona i bardzo elastyczna bardzo szybko reagująca na polecenia. Szybko łapie kontakt z osobą na jej grzbiecie i porozumienie.
Na treningi chodzi bardzo chętnie i z zaangażowaniem wykonuje każde zadanie jakie jej się poleci. Widać, że kocha to co robi i bardzo się do tego przykłada. Współpracuję chętnie z każdą osobą, ale staramy się aby miała jednego, głównego jeźdźca.
Na zawodach: Na początku jej startów były nerwy i rozkojarzenie ale z biegiem czasu przeszło to klaczy i teraz podchodzi do nich na luzie. Lubi podróżować w przyczepie, dlatego nie mamy z tym żadnych problemów.
Na rozprężalni często skupia się na innych koniach niż na rozgrzewce, ale kiedy uświadomi się jej, że przychodzi czas na pracę, klacz odpuszcza inne konie i skupia się na tym na czym powinna.
Wjeżdżając na czworobok umie zaprezentować harmonię z jeźdźcem, elegancję oraz płynność ruchów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz